Ads 468x60px

About Me

Mi foto
Jesus Flores is the founder and co-director of the Internet Journalism Observatory and founder of Journalists Bloggers Association. As a journalist he has worked in newspapers, broadcast and digital media and as technology consultant at PwC and Andersen Co. (joint venture of Nakua Tech.)

Since 2006, he organizes international conferences in online journalism and directs and coordinates research projects related to Cyberjournalism, Blogs, Social Media and Knowledge Technologies. He was Speaker in International Journal of Arts and Sciences Conference at the Harvard University and guest lecturer at national and international conferences. Currently, he is professor of technology at the Complutense University and professor of Cyberjournalism in the ABC (newspaper of Spain).

PhD in Information Science / Journalism by the Complutense University and MBA / Master in Information and Documentation by the Carlos III of Madrid University and Degree by San Martin de Porres University.

Text Widget

Definition List

Unordered List

Ordered List

Sample Text

Recent Posts

28 nov. 2016

El modelo de enseñanza semipresencial

La formación y educación que se da a través de soportes y plataformas digitales, conocidas como online, virtual, teleformacion o elearning, es una modalidad de formación y enseñanza-aprendizaje  a distancia. Su característica fundamental es que utiliza Internet y sus recursos y  herramientas tecnológicas que se derivan de la red para realizar el proceso de enseñanza-aprendizaje.

La enseñanza virtual no tiene fronteras. Muchas universidades y centros de formación implantan cursos considerando que su público es global. Tal es el caso de la Universitat Oberta de Catalunya, pionera en la docencia a través de Internet que oferta una serie de cursos, grados y postgrados.
Una de las ultimas apuestas en el desarrollo de estos cursos es el desarrollado por la Universidad Internacional de Andalucía (UNIA) que oferta el Máster Contenidos Multimedia parala Educación y la Comunicación

No hay comentarios:

Publicar un comentario